Babytepper i lange baner! Gratisoppskrifter på norsk!

Jeg skal lage en liten babypakke, eller 4 faktisk, til babyer som skal komme til verden denne våren!
Tenkte å begynne på tepper, så jeg har kikka litt rundt på de forskjellige sidene.
Det finnes så utrolig mange fine babytepper om man søker på gratis oppskrifter!
Ett er dette teppet fra Dalegarn

Tror ikke det har noe navn, men fint er det i alle fall.

 

 

 

Falt for strukturen i dette teppet fra Dalegarn

 

 

 

Fikk flere tips fra dere på melding til Strikkerommets Facebook-side, om tepper, igår.
Fikk faktisk åtte tips, alle om tepper!! Haha!
Men en baby trenger vel ikke bare det?

Ett av tipsene jeg fikk, var hjerteteppe til Quiltehuset.
Det syns jeg var helt nydelig!
jeg har jo en «ting» for hjerter..

Favoritt hjertebilde mitt. Lillemor fant ett hjerte på bakken, og ville gi gave til mamma!

En liten avsporing bare.. Men Lillemor var 6 år, og så utrolig skjønn når hun kom med dette! *smelt*

Hjerteteppet skal iallefall sjekkes ut litt mer!

 

jeg liker best å strikke, men syns hekling er artig å drive med innimellom.
Dette teppet fra solbergspinderi.no er egentlig ett stort teppe (125×200) og heklet i bomullsgarn.
det består av firkanter med 4 hjerter, som er satt sammen etterpå.
Syns det var så utrolig fint, men min heklekunskap strekker kanskje ikke til her??


Heklet babyteppe fra Solberg spinnere.

 

 

Jeg tenker at deg må ga an å gjøre om til babyteppe i ett eller annet mykt garn, fra drops?

Er du en «hekledame» som sitter inne med litt tips, så tar jeg gjerne imot!!

Tips om annen babystrikk ønskes også, da jeg er helt blank på hva pakkene skal innholde.

Men jeg gleder meg til Mariusgensere er ferdig, så jeg kan begynne på «småstrikk» igjen. 😀

 

Bricks vognteppe, eget design.

Jeg har selv designet vognteppe, Bricks, for ett par år siden.
Laget først lueoppskrift, og tenkte at det kunne være morsomt med matchende vognteppe til nybakte førstegangsforeldre på trilletur.
Det ble suksess hos mottakere, men spørsmål om enda en lue til bebisen i vogna.
Alle de oppskriftene finnes her:

 

Vognteppe

Lue, voksen

Lue med øreklaffer, baby

(Alle oppskriftene mine kan også kjøpes via Vipps. Nummer på forespørsel)

 

Det er fredag!
Lillemor skal på nyttårsball. Mamma skal være hjemme å bekymre seg!
hehe… høres det kjent ut?
Ungene vokser så fort! -Hvor blir tida av?
Ikke lenge siden hun gikk i barnehagen, og nå skal hun på ball?!?!

Vel, som alt annet, så går det sikkert bra,

og hun får en finfin kveld!
Det håper jeg at du får også!

God Helg!
Vi Strikkes!!

2 kommentarer
    1. Utifra bildet av hekleteppet, så ser det vel mer avansert ut enn det er, så det greier du glatt!
      Men mitt beste hekletips er å bruke større heklekrok enn anbefalt på banderolen, da blir teppet mye mykere. Jeg synes at med anbefalt krok så blir hekling ofte kompakt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg