Egendesign i uværet og litt baking attåt

Jeg elsker å designe nye strikkeplagg og mønster!

når jeg får hjelp fra døtrene mine, så er det enda mer digg!

På nyåret så har jenta mi på 10 og ei av de voksne jentene, hjulpet meg med en ny genser design!

De kom fram til at den skulle hete Nord-is. Så Nord-Is ble det.

Vi er alle fornøyde med den!

 

-Det er så artig å strikke den!!! Men, så kommer det kjedelige, nemlig teststrikke den i andre størrelser, og etter det, få det ned på papir..

Boooorng, men det må gjøres.

Jeg satser på at denne skal være ferdig skrevet ila morgendagen. Jeg har nemlig nye planer på lur 😉

 

Igår oppdaterte jeg facebooksiden, med litt nye bilder og sånt.

Da fant jeg en av fjorårets bestselgere hos meg. nemlig den knallfine “Autumn-settet. Min søte datter , Maija, er modellen her.

Bildet ble tatt en dag i høst hvor vi var ute og raket løv før vinteren! Fine farger var det iallefall.

Ønsker du oppskriften på dette settet, så kan du finne det HER

Oppskriften er eget design, finnes på norsk og er veldig lett å strikke

.

 

 

 

 

 

Idag er det bare å holde seg inne. Det er storm og uvær her hos oss.

Vi bor i Vågsøy kommune, eller Kinn som det nå heter..

Om noen har hørt nyhetene idag, så var det en lastebil som veltet på Måløybrua.

Når man ser sånne bilder,

så er det bare å prise seg lykkelig over at det kun er matrielle skader.

Heldigvis!

De har det nok travelt, alle mine blålys-kollegaer der ute idag…

 

Vi bor i nærheten av det fascinerende fyret, Kråkenes fyr.

En idyllisk plass, både i finvær og storm. Fyret har overnattingsmuligheter.

 

 

Kråkenes fyr kan være superflott i uvær, men det krever en del å gå dit opp når det blåser som verst..

(Bildene er lånt)

 

Jeg må innrømme at det kjedelige skrivearbeidet, får meg til å styre med andre ting. Etter en god hamburger middag, s åble det baking av ost og skinkehorn.  Blir godt i matpakkene til lillemor de neste dagene 🙂

 

Det blir lange kjedelige dager i storm og uvær, men vi som egentlig er fra Finnmark, vi står han av!

Vi Strikkes!!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg