Hekla stjerner. Sandnøtter med oppskrift. Ny adventskonkurranse og En stor applaus til min gode kollega!

 

hallo i luken folkens! 

håper dere har en finfin dag der ute! 

jeg har vært på leit etter fine, hekla stjerner, men ikke funnet noen før i natt kl 02, når jeg cruiset rundt på nettet, etter leggetid. 

Heklastjerne med video fra YouTube 

da fant jeg DEN fine, enkle stjerna! skal hekle mange små i fargene hvit til å ha på julepakker, som ekstra pynt. så nå skal jeg finne heklekrok og garn, og sette i gang. Innimellom skal jeg prøve meg litt på det samefargete garnet som jeg tidligere har omtalt i bloggen. Gleder meg til det! 

enkel video, med god forklaring finnes HER

for JA! -jeg er ferdig med de to luene som jeg skulle strikke på bestilling. de blir levert senere idag, etter trådfesting og litt damping. 😀 så håper jeg at mottaker blir fornøyd! 
 

sola for alle, heter denne lueoppskriften og er egendesignet.

igår bakte jeg sandnøtter og sjakkruter. sjakkrutene ble en stor fiasko, selv om de smaker godt. ny oppskrift fra nettet..  sandnøttene ble nydelige! dette er oppskrift fra min mor, de er akkurat så sprø som de skal være og smelter i munnen!

sandnøtter in the making!

 

her er oppskriften:

sandnøtter

250 gr smør (melange margarin)

160 gr sukker

2 store ts vaniljesukker

1 stk egg

500 gr potetmel

120 gr hvetemel

2 ts bakepulver

slik gjør du:

visp egget litt med gaffel,pisk egg og sukker hvitt og rør i det vispete egget. 

ha i alle de tørre ingrediensene og kna sammen til du får en fast, glatt deig.

del i 4 og trill ut pølser og lag små kuler. /20-25 pr pølse) jeg lager sandnøttene sånn at de blir på størrelse med en stor klinkekule, da blir de akkurat “en munnfull” når de er ferdige.

stek kakene midt i ovnen i ca 10 min. de skal fortsatt være lyse når de er ferdige.

avkjøl på platen og oppbevar i en tett boks.

her ble det ca 90 stk. noen skal gis i ekstragave til datterens farmor og farfar, ved siden av julegave. resten får nok raske føtter her hjemme!

Dagens making er fløtekarameller. jeg bare elsker dem!! mer om det i morgen!
 

Fløtekarameller!!

 

I søndagens giveaway på Strikkerommets facebook-side

finnes det en skikkelig godbit!

denne uke handler det om å gi til noen andre.

Englebrosje, håndlaget av Ulla Lippert Andersen. 

 dette er en håndlaget engel, kjøpt av en privatperson som heter Ulla Lippert Andersen. hun bor i Danmark. jeg kjenner henne ikke ,men såg denne engelen og kunne rett og slett ikke motstå den. Den er ikke på noen måte sponset. 

denne gangen håper jeg du vil tagge din engel (venn, venninne, kjæreste, datter etc) som du ønsker skal få denne fra oss! 

tagg henne under adventsgiveaway nr 3 på strikkerommets facebookside, så kanskje det blir din engel som får denne overraskelsen til jul! 

bli med da vel!!

 

og apropos det, å gi av seg selv til noen andre….

Jeg er så heldig å ha gode kollegaer i min jobb som ambulansearbeider. Han som skal omtales idag er en som alltid har høyt energinivå, alltid ett smil på lur og en som virkelig gir av seg selv! Han finner på mye tull og tøys, noe som er utrolig bra! ‘jeg omtaler han som mitt “fosterbarn” i ambulansetjenesten. 

Men etter dette, så tror jeg at han må adopteres, eller hva? les bare:

(dette er gjengitt med lov av min kollega)

Julenissen, eller Dag Kåre som han heter til vanlig. 

 

“hei! 🙂

Eg syns det er kjekt å være nisse, og gi born ein nisse dei ikkje klare å dra kjennskap på. 

Eg skal sjølv på jobb 24.desember, so kan diverre ikkje på sjølve julafta. Men om nokon har interesse for ein nisse før eller litt etter det, ta gjerne kontakt.

Treng ikke betaling. men er glad i en frydenlund fatøl! “

 

FOR EN FYR sier jeg bare!! denne karen har ingen barn selv, enda 😉 Tenk om flere kunne dele av seg selv på denne måten! Det ville vært fantastisk! (og vi damene hadde fått mennene litt unna i en travel førjulstid :D)

Det går idag en stor applaus til kollega Dag Kåre Osvoll!

har du en mening, eller ett godt ord på veien til Dag Kåre, så skriv det gjerne under innlegget på vår fcebook.side.

 Bor du i Jølster-området, så ikke nøl med å ta kontakt! jeg vet at dennekaren strekker seg langt for at barna skal være fornøyd! Jeg lover at han følger med! 

 

vel, så var det siste oppdatering idag, vår alles lille Tarik, som ramper og styrer på.

idag var lillemor i hus meget misfornøyd med Tarik, som ikke hadde gjort noe ramp. han bare satt på kalenderen hennes ilag med en venn.. jeg tipper at hun får seg en overraskelse når hun åpner sekken og ser innpakka skolesaker, med hilsen: Tarik vas her!

Tarik er gørrkjedelig og bare henger der, sa Lillemor Idag.., 
Tenker hun blir overrasket på skolen! 😀 

det var alt for idag! 

vi strikkes/hekles/smakes

klem!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg