Helgens reisestrikk! -Vi drar på tur!

God Morgen folkens!

idag har jeg bestem meg for å begynne på første babyteppet!

Ingen reise uten strikketøy!


 

jeg tar altså en aldri så liten strikkepause fra mariusgenseren.
bolen er ferdig og ermene skal begynnes på.

Digger det mønsteret, men jaggu tærer det på tålmodigheten med alt det ensfargede på bol/armer…

 

imorgen reiser jeg og jentene på tur! Gledings!!
Da er det så greit å ha med en rundpinne og noen nøster istedenfor ermpinner.

Jeg er så «gammeldags» at jeg strikker ermer på strømpepinner.
har hørt om magic loop, men når jeg prøvde det, så gikk det, rett og slett ikke kjapt nok!

Jeg bruker aldri 5 pinner når jeg strikker arm. Kun 4.
det er ikke så mye plunder med det, og bare noen få ekstra masker pr pinne.
mønsterstrikken blir også masse finere!

Hva er din ultimate turstrikk?


 

skjørtet mitt har jeg også begynt på, har bestemt at det får bli mandagsstrikken.
mandager er Lillemor på både turn og sang. Hun må kjøres til begge deler, så da er det mye ventetid i bilen.
tenker det ikke tar mange mandager før jeg er ferdig!

 

Nå har jeg begynt å tenke på neste plagg i babypakken!
har lyst å lage en dress med ører på hetta. Denne skal være i en brun-ish farge og mykt garn. Ikke noe garn som loer.
noen som har tips til en sånn oppskrift? Og garn?

 

Jeg tenker også på jakke og bukse uten seler, men som kan passe til begge kjønn.
denne har jeg lyst til å lage i en naturhvit farge, eller kanskje to farger.
Send gjerne en melding om du skjønner akkurat hva jeg tenker! 🙂

åsså blir det selvsagt en gul liten pellekanin- seleshorts i den første babypakken, siden det blir en «før påske baby»

Oppskriften på den finner du HER

 

Turen vår i helga, går til Østlandet. Lillemor og jeg skal på «Disney on ice» på lørdag!

 

Disney on ice 2020

Herreverden så spente vi er! – så på tross av bekymring om stengte fjelloverganger mellom øst og vest, og hør vannstander overalt, så drar vi!

underveis så håååååper jeg at vi rekker bakeriet på Lom, og krysser fingrene for at de har igjen valnøttbrød når vi kommer!
Det er jo bare verdens absolutt beste brød!
Vi gleder oss til noen dager Ilag med hyggelige, glade folk!
dagen Idag går til litt pakking, mye som skal med når man reiser avgårde.
bilen ble rydda igår så den er iallefall klar!
ønsker alle en finfin dag der ute!

Vi Strikkes!!

Vanja
ps: ikke glem giveawayen som vi har gående i Strikkerommets side på Facebook!

De søteste maskemarkører jeg har sett, noengang!

stikk innom og ta en titt da vel!

Du finner den HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg