Hjemmestrikka julegaver, en uting?

Jeg elsker strikking! Ingen tvil om det! Jeg strikket min første genser som 9 åring. En blå genser i litt pusete garn, med en stor hvit katt på framsiden. Husker den Så godt!  Og det har blitt mange votter opp gjennom tiden! 

opp gjennom årene så har jeg gitt vekk masse håndstrikk i julegaver og også ellers i året, strikker fødselsgaver til kollegaens barn, og ellers mange rundt meg. 
har også mange faste kunder som kommer tilbake gang etter gang, når de finner en fin oppskrift! 
ingenting for stort eller smått, ingenting er for vanskelig eller lett.. 

for 2 år siden var det flere Marianne luer under trær rundtomkring, de falt i god smak! 
oppskriften finnes HER

Marianne luen. 

som kjent fra tidligere innlegg, så har jeg vært på julebord i helgen, selv om jeg meget gjerne kunne tenkt meg å være hjemme! -for å strikke.

da kom jeg i snakk med en dame, og vi kom innpå strikking, jeg hadde tidligere på dagen bemerket hvor fin genser hun hadde på seg. 
hun visste ingenting om mønsteret da hun hadde vunnet genseren på en basar. 
hun sa at hun ikke var spesielt glad i strikk og siste årene hadde hun fått både strikka votter, hansker, luer, pannebånd og skjerf/sjal til jul. Dette var en uting sa hun.. og syns at de som strikket, godt kunne spørre henne først, om hun ville ha det.. 

så.. spørsmålet her er: hva syns du om det? 
skal man spørre mottaker på forhånd om de ønsker strikkete plagg til f.eks jul? 
skriv en liten kommentar under innlegget på vår Facebook-side
jeg ble skikkelig lei meg, kjente jeg., har aldri spurt på forhånd og opplever at folk rundt meg blir glad for en hjemmelaga gave. 
vel vel, forutenom det så var helga suuuper! Og vel verd både penger og tid! Hotell Alexandra kan virkelig lage julestemning! 

 

en av mange pyntete juletrær
Dekorasjonene på Alexandra er bare heeeelt fantastiske!

og restauranten på Hoven, etter å ha tatt banen opp, som også var spennende, ble en fin opplevelse! 
 

litt dårlig bilde, men det var snøvær og litt tåke når vi reiste opp med banen! jeg skal tilbake til sommeren!!
superbra lunsj å få på restaurant Hoven. vi fikk servert fisk med grønnsaker. da passet det godt med en brun 🙂

vel, nå er det hjemover og jeg gleder meg til en god julefilm og litt strikketid til kvelden! 
vi strikkes!! 
klem! ?

ps: i kveld kl 21, trekkes vår adventskonkurranse nr 2, sjekk hvordan du deltar HER

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg