Kan du rydde i rotekroken din??

 

WHAT?? Jeg har da ingen rotekrok….

“jo, der!”

???

skjønner ikke hva samboer snakker om engang…

så han peker engang til, “DER!!”

Ser dette ut som rot? Eller en plan for julegaver? 

det der? jeg ser ut som ett spørsmålstegn…

så må jeg forklare: “det der er ikke rot! Ser du ikke at det ligger 6-7 nesten ferdige julegaver der? 

Nei…

jeg gidder ikke svare. Mammen MÅ være blind!! Eller gal?? hva vet jeg..

ser du rot?

Jeg driver med siste innspurt av julegaver, og de ligger her:

-2 par votter voksen

-4 pannebånd

-1 par votter barn

1 hestehalelue.

ser du dem? 

 

jaja, shit samme. huset ellers er ryddet og venter bare på siste julevasken til helgen. da skal vi også opp med juletreet og annen pynt. Vi venter alltid til siste uken med det, ellers syns jeg at jula blir veldig lang. 

Ønsker å skape den gleden jeg hade som barn, da vi ikke fikk se juletreet før julaften om morgenen, til lillemor i hus. pga samboer så har vi startet litt tidligere, uken før. vi har to forskjellige tradisjoner og vi prøver å møtes halvveis, eller sånn nogenlunde i alle fall.. 

han vil gjerne ha opp treet i november og ned i februar. jeg vil helst ha det opp sent lille julaften og ned 13.dags jul.

så nå er det uken før julaften og ned 20.dags jul. Bra kompromiss det! i alle fall for meg 😀

 

Null stress.. 

 

igår la jeg ut ett bilde med “regler” for hele uken. 

idag, tirsdag er det NULL STRESS! og det vil jeg prøve på.. 

for å få det til, så må jeg skrive litt om noe jeg leste igår…

overskriften var: Vil du vinne 5 kg garn?

forfatteren av dette innlegget setter fingeren på mye av det som oppleves ved diverse giveaways, over alt på f.eks Facebook. 

hvor mange tar seg tid til å lese innleggene som blir lagt ved, istedenfor å skrive bare “jatakk”?

i vår adventsgiveaway, så er det ca 2/3 som bare kommenterer med jatakk, uten å kikke innom innlegget.. det er synd, for de som gjør det, er ikke med i vår giveaway.. de lukes vekk før trekning.. (og vi som har hatt, tol nå, 3 fine premier! den 4. kommer idag)

Det er frustrerende. ja, så klart prøver vi å få flere lesere til våre blogger/innlegg. men vi ønsker selvsagt å gi noe tilbake til de som faktisk leser det vi skriver. 

forfatter av innlegget setter såååå fingeren på problemet!

du kan lese det i sin helhet HER

Nok om det! Da er min frustrasjon ute og resten av dagen blir NULL STRESS!

Idag har jeg gjort en bestilling som er like god hvert år. ja, det begynner å bli en tradisjon nå.

Jeg har bestilt erlik oslos julehefte. dette syns jeg er koselig lesing, oppunder jula. Hvor jeg virkelig klarer å kjenne hvor godt vi egentlig har det! samt takknemligheten over at alle mine ikke sliter med rusproblemer. Det er ikke gitt at alle klarer å styre unna ett helt liv! 
 

Erlik Oslos julebok 2019

i år som i fjor har jeg fått lov til å bestille heftet via Anniken Nordengen på Facebook. 

for dere som er litt kjent med Petter Uteliggeren, så deltok hun der.  Hun er nå rusfri og har vært det i flere år. da jeg spurte om jeg fikk skrive litt om det her på bloggen, så var svaret:

 selvfølgelig! Jeg bruker pengene jeg tjener på å reise til Trondheim for å vøre med barn og barnebarn! 

det kjennes godt for meg å få føle at jeg hjelper litt til på sånne tiltak! 

så om du føler for å kjøpe juleheftet, så er det bare å ta kontakt med henne på facebook. hun er så behjelpelig atte! man betaler med vipps og hun sender i post! 

SÅ HAR VI KOMMET TIL ADVENTSGIVEAWAY!! 

Fjerde og siste premien er også en gave som er man er med på å hjelpe andre, ved å kjøpe! Den symboliserer vennskap og støtte. Det er ett vennskapsarmbånd fra Bjørklund. 
 

Premien er på ingen måte sponset av andre enn meg selv. 

de skriver at de støtter frelsesarmeen med to måltider for hvert armbånd som kjøpes. 

I år kjøpte jeg 6 armbånd, og en av dem vil jeg gi vekk her!

Sa vil jeg spørre: gjør du noe for  å hjelpe andre, spesielt i jula? i så fall hvem?

eller har du tanke for det neste året, om å strikke/sy/hekle eller på annen måte hjelpe noen? 

skriv en kommentar i feltet under facebookinnlegget på Strikkerommet sin side, og vær med i trekningen. du kan nominere deg selv eller en du kjenner! så håper jeg at mange tar seg tid til å lese bloggen denne gangen! Da blir jeg glad!-Del den gjerne med dine venner! 

lillerampen har gått på en smell idag og vi fant han inni en stoooor balong.. ingne vet hvordan han kom seg dit, men kanskje får vi svar etter hvert! 
 

Tarik er fanget inni ballongen… why?? 

ta vare på hverandre og dem i samfunnet som ikke har det så bra som oss! 

VI STRIKKES!!

klem!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg