mitt Samiskfargede garn er kommet på pinnene! Karamellen koker! Ute er det storm og Krig, derfor blir jeg hjemme Idag!

Samiskinspirerte votter i mønster «okto» fra Jorid Linvik. 
Dårlige farger, men luene er blå og lilla. Eget design 

Heisann der! 
endelig, endelig er luene jeg strikket på bestilling ferdig! De er levert til mottaker (som skulle gi dem i julegave) og hun er fornøyd! JIPPI!! 

så nå har mitt deilige garn kommet på pinnene, og skal bli 2 par votter på veldig kort tid! 
håper det blir en ekstra julegave til to som jeg liker ekstra godt, men mulig det blir en romjulsgave isteden! De blir iallefall grådig fine! 
oppskriften finner du HER

sa jeg karameller igår?

 Vel, gårsdagen ble ikke helt som den skulle.. Jeg plages veldig med virus i øynene, og noen ganger er det så vondt, at det beste er å gjøre ingenting. Har hatt dette viruset i over 3 måneder nå.. det blir ikke borte med det første, ser det ut til.. nedsatt syn, manglende sidesyn, hodepine og følelsen av rusk i øyet, er noen av plagene ved dette. Samt bivirkninger av tabletter som jeg har tatt, veldig lenge nå. 
nok om det! 
idag blir det Verdens Beste Fløtekarameller! De står på kok og noen (les: meg) gleder seg syyykt mye til de er ferdig kokt og avkjølt!  

 

fløtekaramellene  på kok! 

igår skulle jeg til kiwi og handle noen småsaker.. 

mandler, sirup, melis og noen marsipangriser til de voksne barnas julesokker (haha.. ja de får enda det!) 

malt manglet på kiwi! ALT!! 
hva skjer egentlig?? Jo, den berømte priskrigen. Igjen! Folk hamster så man skulle tro at det var siste dagen med mandler, sirup, melis og marsipangriser! Seriøst?!?!

En av mange grupper på Facebook som holder styr på årets priskrig

joda, jeg er for priskrig, og prisene? 
jo, mandler 250 gr: 5,70! sirup: 10! melis: 2,20!Og grisene: 4,70! 
men flate da… akkurat den dagen jeg trengte det.. jaja, får prøve igjen en annen dag, for Idag går jeg ikke ut! 

det er storm og uvær på hele Vestlandet! Regnet renner ned fra himmelen og vinden er oppe i orkan i kastene. 

skjønner jo det at Vestlandet er vakkert, men må det vaskes så mye, så kraftig, så lenge? Og funker det å føntørke samtidig? Jeg bare spør.. 

i år har forresten INGEN spurt meg hva jeg ønsker meg i julegave, så bare for å være sikker så kommer størrelsen her: 

Årets julegaveønske med korrekt størrelse! 

Men når jeg tenker meg om, så kan det godt være dette også: 

Lei av dagens regjering… 

så er det den daglige oppdateringen om den lille rampen Tarik da, som Idag har hengt undertøyet (trusene, rene vel og merke) til Lillemor, i lampen, på juletreet og døren på rommet hennes.. selv sitter han i undertøyskuffen og smiler lurt, som alltid.. hun var ikke så fornøyd, men ble ikke sint på han heller.. 

got to step it up a little bit more!! 

Røveren roter i undertøyskuffen til lillemor. selve rampestreker er sensurert Idag, forståelig nok! 

that’s all folks, for today, but I’ll be back tomorrow! 
klem! 

ps: ikke glem vår 3.advents giveaway, som du finner på : Strikkerommet.no sin side

på Facebook. Nominer din engel i livet, så kan denne personen vinne den aldeles søte englebrosjen! 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg