Ny uke truer! Giveaway er trukket, ble det du?

Da begynner en ny strikkeuke. Og planene er nogenlunde klare:

hentesettet som jeg har drevet å strikket på bestilling, skal gjøres ferdig, feste tråder og vaskes, før det sendes til damen som har bestilt det.

Mitt siste design skal teststrikkes ferdig, oppskriften skal skrives og publiseres. (Denne blir utrolig fin i strukturstrikk!)

Jeg skal begynne i jobb igjen neste uke, og her er det en del som må oppdateres på “harddisken”. Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg sykt masse! Endelig!

 

 

Viktig for en strikker å ha både utstyr og outfit i orden!

Men først så MÅ jeg oppdatere helgen litt:

for jeg har jo vært på Nordfjord strikkefestival!

For ett bra arrangement! Jeg er imponert!

og håper at dette blir en årlig hendelse!

det kan i alle fall anbefales på det sterkeste!

 

Helgens strikkefestival er over, og inntrykket er at dette ble en suksess!
for meg i Strikkerommet ble det en fantastisk opplevelse!
Traff en god del folk og fikk stiftet nye bekjentskaper.
Koselig å få ansikt hos alle de som har bidratt til giveaways på Facebook/Instagram i forbindelse med strikkefestivalen.

som seg hør og bør, så er det viktig å ha “utstyret” i orden!

Så da var det på med min absolutte favorittgenser, Mariusgenseren og med matchende termokopp fra Hyttefeber

(jeg har vært så heldig å få teste denne ut over en ganske lang periode, og jeg kan bare si at denne funker akkurat så godt som reklamen viser! Dette skal jeg skrive mer om, senere denne uken)

Så fredagskveld dro jeg i retning Eid, skulle bare levere min datter som skulle på besøk til Besta og Besten ilag med storesøster, men fant ut at jeg ville dra å registrere meg, samt få festivalbånd og Goodiebag! for en goodie!

3 nøster garn, målbånd, oppskrifter og ett multiverktøy for strikkere i tillegg til prosjektveske!

 

 

 

Fikk kjent på masse nytt garn og sett utrolig mye fint, som disse bedriftene har laget/farget selv!

Lykkegarn sin stand

 

 

VesleGarneriet sin stand

(foto:VesleGarneriet)

 

Nordfjordull sin stand

 

Jeg hadde på forhånd sett meg ut min «favoritt» og var så heldig å få tak i to hesper av dette fralykkegarn!

Jeg gleder meg til å få prøvd dette garnet ut på egen design som foreløpig er på planleggerstadiet!

lykkegarn i myk merinokvalitet. 21 m på 10 cm. gleder meg til å gjøre dette om til noe fint! planen er klar!

 

Kjøpte dette garnet (jeg har allerede nøstet det opp) fra Veslegarneriet. Fargen kalles OOOPS (lykketreff) og de kunne fortelle at akkurat denne hespen finnes det bare en av, da det er restfarger fra de andre fargene som de lager. Jeg syns denne var ganske vellykket!

Kjøpte også to nøster med knitting for olive garn. Disse tre har jeg en plan på!

så nå er det så mange planer som surrer i hodet, så jeg trenger flere timer i døgnet!!

 

Foredraget med Birger Berge var bra!

Lun, koselig kar , med masse humor!

og ett utrolig intressant foredrag om sin bok “Moderne Tradisjonsstrikk”

Denne kan du  lese om HER

 


Vår giveaway denne gangen har vært to nøster med Krea deluxe garn og strikke-te, fra Fryd og Flid,( som jeg dessverre ikke fikk bilde av i helgen, selv om jeg hilste på dem.) samt oppskriften på vårillue fra Strikkerommet.
Var mange som kunne tenke seg disse, men nå er vinneren kåret og det ble ei som heter knitsandbits på Instagram.
tenker vi får presentere henne ved navn når vi får svar fra henne.

 

Vel vel, alt i alt en vellykket helg, som ble avsluttet med familiefeiring av lillemors bursdag!

Da sier jeg bare som vanlig: VI STRIKKES!!

ha en finfin dag så lenge!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg