Se den superfine pellekanin-seleshortsen! -Og har du lyst på en skikkelig “søndagsgodbit”?

Reklame | for egen oppskrift

søndag Idag!

Været er helt pyton ute, så det er umulig å oppleve noe på utsiden.
Jeg og jentene skal se litt film og bare slakke litt.

forresten, jeg bare må vise fram ett bilde jeg fikk på strikkerommets side Idag:

Pellekanin-seleshorts, strikket av en av strikkerommets følgere.
Designet av meg.

Disse ble jo bare helt nydelige!! ♥️
Jeg blir så imponert over alle flinke strikkere det ute!
WOW!

Denne shortsen finnes i str 1/3-6/9-1218 og 24 mnd.

den er strikket i Drops merino extra fine.

oppskriften ble lager\t for litt over ett år siden, men den er fremdeles veldig populær, og den er suuuuperfin

i rødt til jul, gul til påske samt andre farger, året rundt!

Oppskriften finner du HER

Julerød pellekanin

 

Påskegul pellekanin
Fine i mange farger!

 

 

Det er ikke bare strikking som pågår i strikkerommet. Av og til bakes det litt også 😀

Før jul hadde jeg ett innlegg på miniblogg om baking av min absolutte favorittkake: suksessterte!
denne har jeg lyst til å dele her også, så her kommer den:

Ingredienser:

bunn:

To fiks ferdige kaker!

200 gr malte mandler

200 gr farin

5 eggehviter

1,5 Ts bakepulver

 

krem:

150 gr margarin

125 gr sukker

5 eggeplommer

1 dl fløte

5 godt teskjeer vaniljesukker

pynt:

2 stk mørk kokesjokolade

 

Bunnene er ferdige når de løsner fra kanten

 

slik gjør du:

mal mandlene, og vei opp 200 gr.
Pisk eggehvitene stive, skjær mandler, sukker og bakepulver inn i eggehvitene. (Ikke rør, da slåes lufta ut av hvitene)

fordel røren i to like store, smurte former og stek på 200 grader i 30 min. Bytt plass på formene etter 15 min. 

 

 

 

 

så skal kremen lages:

kremen blir gul og fin om den ikke piskes for mye.

kok opp fløte, eggeplomme og sukker.
rør hele tiden så den ikke brenner seg.
avkjøl blandingen litt, til ca romtemperatur og ha i margarin og vaniljesukker. Rør til alt smøret er smeltet.
avkjøl i vannbad.

når bunnene et helt kalde, piskes kremen med mikser, og deles i to deler. Smør en del på en bunn, legg den andre bunnen på.

 

 

smelt kokesjokolade og smør på toppen.
ha resten av kremen i en sprøytepose og lag rutemønster på toppen.
om Du ønsker så kan det pyntes med ekstra små sølvkuler i kryssene på toppen. Det bruker jeg til nyttårsaften.
håper du liker oppskriften!

 

Ha en riktig god Strikkesøndag!

Vanja

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg