Se første resultat av samefarge-garnet mitt! Julegaveverksted og dinosaursjokoladekake!

Jeg er bare sååå fornøyd med resultatet av finullgarnet i samefargene! 
hvorfor? 
se her: 

Oktovott med mønster fra jorid Lunvik sin butikk

Nå er deg riktignok bare en, enda. Nummer to er under produksjon! men fy søren, når disse blir ferdig dampet, børstet og får bånd på, så blir de helt nydelige! ? 

Idag har jeg og Lillemor hatt julegaveverksted. nå er all gaver som skal sendes til hennes onkler, tanter, eldre og yngre søsken, venner, gudforeldre  og besteforeldre fix ferdig og klar!! 
det er virkelig balsam for sjela å få en sånn stund.. jeg er glad for st vi har en runde til i vente! 

 Jeg har ett bonusbarnebarn som har bursdag Idag på Lucia-dagen! 
6 år, og stor gutt! 
jeg er så heldig at jeg kunne få bake kake til han. Så jeg spurte «hvilken kake liker du?»

-sjokoladekake! 
«hvordan skal den se ut da?»

-dinosaur! 
jaja, var tanken, og jeg  sier som Pippi: det har jeg aldri gjort før, så det får jeg sikkert til! 
bare å brette opp armene! 
først laget jeg en helt vanlig sjokoladekake i langform. 
 

når den var avkjølt, så ble det skjært kropp, hode og hale og satt sammen slik: 

Kuttet kropp i tre deler
På med strø og pigger
Øyne, klør og munn på plass! 

på med sjokolade rundt hele og grønn strø oppå. Jeg kjøpte KIT for fotballkake i vanlig matbutikk. 
piggene på ruggen er smash og prikkene er nonstop. 
ene fotballen ble farget hvit med en sort nonstop på, som øye. Resten av strødt ble til gressplen, og siden gutten er glad i fotball så fikk dinosauren en også! 
jeg håper den faller i smak! 
 

lille Tareks rampestrek Idag: 

2 fine! <3

han tegnet seg selv OG Lillemor med pusebart i ansiktet! Ho ser da fornøyd og blid ut, eller? 

 

ferdig med dagens gjøremål akkurat i tide til kveldens episode av «nord og sør» 

så da ble det litt strikking og en lite glass rødt. 

Kun fordi jeg fortjener det! 
 

vi sees! 
klem! 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg