Stille morgen og første blogginnlegg!

DA er strikkerommets første blogg ett faktum! Velkommen!

stille morgen med kaffe og litt julestemning 

Jeg har lenge tenkt på at Strikkerommet trenger en blogg, og her er den! 

alle som har fulgt Strikkerommets to år på Facebook og Instagram, vet at det er mye som foregår av design, strikk og annen moro. 

Jeg som står bak Strikkerommet heter Vanja og er 47 år. strikking er min store lidenskap og det har det vært i nærmere 40 år. jeg ble hekta da jeg strikket min første genser som 9 åring. 

i bloggen vil det komme innlegg med siste design, spennende mønster fra andre designere, gratis oppskrifter, giveaway, tips og triks samt annen “hverdagsprat” 

feel free to coment!! 

 

det jeg har holdt på med siste tiden er hjertegensere til barn, barnebarn og bonusbarnebarn. 5 stykker. på bildene vises 4 av de, det mangler fremdeles en genser og 2,5 luer, men det er fort gjort!

disse er strikket i garnet Alpakka tweed fra Du Store Alpakka. du finner det her 

dette er det mykeste, varmeste garnet jeg noen gang har strikket med,! og med pinnenr 4 og 5, så går det veldig fort også. dette må prøves! 

mønsteret heter hjertegenser og kom ut i eget hefte, best av alt: det er helt gratis å laste ned! se det HER

disse er ferdige nå, en er på vei til finnmark, den andre er tatt i bruk av datteren i hus 
litt trådfesting må til her 🙂

idag har jeg hele dagen hjemme alene, da blir det litt husarbeid, julebakst, en liten timeavtale og masse strikking!! håper DU får en finfin dag uansett hvor du er! 

kommenter gjerne i bloggen om det er spesielle temaer du ønsker at vi skal skrive om her, eller har spørsmål! 

og du: følg gjerne strikkerommet på og instagram

klem fra Vanja i Strikkerommet! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg