Verdens beste suksessterte! Med oppskrift!

Hver år til jul så må jeg vare ha suksessterte! Det er så godt! For noen år siden fikk jeg oppskrift på verdens beste suksessterte og nå deler jeg den med deg! 

Ingredienser:

bunn:

200 gr malte mandler

200 gr farin 

5 eggehviter

1,5 Ts bakepulver 

 

krem:

150 gr margarin 

125 gr sukker 

5 eggeplommer 

1 dl fløte

5 godt teskjeer vaniljesukker

pynt: 

2 stk mørk kokesjokolade

 

slik gjør du: 

mal mandlene, og vei opp 200 gr. 
Pisk eggehvitene stive, skjær mandler, sukker og bakepulver inn i eggehvitene. (Ikke rør, da slåes lufta ut av hvitene) 

Bunnene er ferdige når de løsner i kantene. 

fordel røren i to like store, smurte former og stek på 200 grader i 30 min. Bytt plass på formene etter 15 min. 

så skal kremen lages: 

Kremen ferdig kokt til Avkjøling. 

kok opp fløte, eggeplomme og sukker. 
rør hele tiden så den ikke brenner seg. 
avkjøl blandingen litt, til ca romtemperatur og ha i margarin og vaniljesukker. Rør til alt smøret er smeltet. 
avkjøl i vannbad. 

når bunnene et helt kalde, piskes kremen med mikser, og deles i to deler. Smør en del på en bunn, legg den andre bunnen på. 

smelt kokesjokolade og smør på toppen. 
ha resten av kremen i en sprøytepose og lag rutemønster på toppen. 
om Du ønsker så kan det pyntes med ekstra små sølvkuler i kryssene på toppen. Drt bruker jeg til nyttårsaften. 
 

håper du liker oppskriften! 
God Jul!  
 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg