vottene er klare og jeg tenker allerede på neste prosjekt!

Hei alle! 

idag hadde jeg bestemt meg for å sove litt lenge etter en hektisk uke! 

men det fikk jeg ikke.. isteden sto jeg opp ryddet og vasket hus, mens jeg så på stafett skiskyting for jenter! GULL!!! 

klevasken er på G, men dagen kjennes egentlig litt tung.

den ble litt lettere når samboer kom inn med en stor levering fra blomsterbutikken: en stor julehilsen fra min tante og onkel, som bor langt unna. savnet er stort etter min egen familie, og det kjennes godt, spesielt nå før jul. Men det hjelper jo at samboers familie bor i nærheten. 

Koselig å få en sånn når dagen starter litt tungt! 

vottene  med reinsdyr er ferdige, ja altså det første paret, så jeg har ett par igjen. disse er så morsomme å strikke at det er ikke noe problem! kom fort inn i mønsteret også.

mens jeg gjør disse ferdige, så tenker jeg allerede på neste prosjekt! 

har noen nøster med fine farger som jeg vil bruke til noen julegaver i siste liten. 
 

Fine farger til luer og pannebånd 

dette blir en bricks-hestehalelue og to pannebånd.

oppskriften på dem, finner du HER

 

åsså mangler jeg gaver til to små, så da har jeg tenkt å lage disse søte pinguluene, det er gjort på en kveld! den oppskriften finnes HER

Pinguluer til liten og stor 

vår lille rampenisse prøvde å lage god stemning på luciadagen, det klarte han forsåvidt hos oss mennesker, men bamsene som var med i luciatog, syns det var så hyggelig at de ville leke lucia en dag til! dermed ble Tarik innesteng i ett glass, og har det ikke spesielt hyggelig her i hus. 
 

Tarik med venner i luciatog
Tarik røyk uklar med resten av flokken og havna i isolasjon.. 

mulig han må reise hjem til julenissen ett par dager…

 

Men dere: i morgen er det 3. giveaway her i Strikkerommets blogg! denne har vi hatt gående hele desember, og vi har til nå hatt 3 glade vinnere! 

les om hvordan du deltar  i tidligere innlegg HER

Premien er denne nydelige englebrosjen! 

Håndlaget engel av ulla 

denne trekkes i morgen, søndag klokka 21! bli med da vel!

nå er det guttas skiskyterstafett som er på planen! tar en god kopp kaffe og finner fram pinnene igjen! 

VI STRIKKES!!

Klem!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg