En god søndag er på hell. Og vi har en NY giveaway!!

For en aldeles sløv søndag!

Det tar sin tid å komme til hektene, men dagen idag har slettes ikke vært så aller verst!

starta, litt brått, med ett lite hadebra-besøk til to flotte jenter som skulle reise.

Vi tok oss etterpå en liten tur til Mehuken Vindmøllepark. 

Det er så deilig område å gå tur i, og idag var det kommet litt snø, så naturen ligner aldri så lite på

fjellene i Øst-Finnmark, hvor jeg kommer fra.

Mye vær her idag!

Jeg gleder meg som en Unge til strikkefestivalen på Nordfjordeid neste helg!

om du ikke har meldt deg på, så er det på tide!

Festivalpass med Goodiebag i boks!

Jeg har kjøpt festvalpass og gleder meg til foredraget “strikk til ord” av Birger Berge.

Må, med skam, innrømme at jeg ikke hadde hørt om ham før, så jeg tenker at her har er det masse å glede seg til!

Om du ønsker å lese mer om Birger Berge, så kan du gjøre det HER

Han signerer forøvrig strikkeboken sin, Moderne tradisjonsstrikk, på Nordli kl 12.00-12.30

Men aller først starter dagen med Strikkefrokost på Eid miljø

Dette er frokost i min tidligere omtalte favorittbutikk nr 2. den kan du lese om HER

Billett til strikkefrokost er også på plass! let the fun begin!

Som dere ser: strikkemessa har mye å by på!

Det kommer mer… 🙂

 

Idag starter vi en ny Giveaway i anledning strikkefestivalen! 

Denne gangen er det Nordfjordull som er sporty og stiller med håndlaget garn fra Norsk Speltsau. spennende garn!

Disse dukker også opp på marknaden og det blir hyggelig å hilse på! 

Strikkerommet stiller med en valgfri lueoppskrift fra Strikkerommets katalog i forbindelse med giveawayen.

om du ønsker å se mer fra  giveawayen, så kan du se innlegget HER

Strikkerommets katalog kan du se HER

 

Nydelig garn fra Nordfjordull

Jeg får veldig mange spørsmål om jeg er sponset av strikkefestivalen, siden jeg skriver så mye om den.

her er svaret:

Nei, det er jeg ikke.

jeg har kjøpt billetter til arrangementet til akkurat samme pris som alle andre.

Giveaways er avtalt mellom meg og den som stiller med fine premier, privat, uten sponsing fra andre enn bedriftene.

MEN jeg er brennende intressert i alt som har med strikking å gjøre! det har jeg vært i alle år.

Derfor skrives det mye om festivalen akkurat nå!

har du ikke fått det med deg, så er datoen

6-8.mars.

 

ellers så strikker jeg ett hentesett på bestilling om dagen. oppskriften er gratis, kommer fra Drops design og heter Snow baby

oppskriften har nydelig hullstrikk. jeg strikker med rosa jakke og naturhvitt tilbehør.

den blir aldeles nydelig!

Skjønner godt den mammaen som har bestilt dette settet! Det er jo heeeelt nydelig! <3

Jeg har pauset litt i ryddingen av Strikkerommets fysiske sfære, men er godt i gang!

om ikke lenge så kommer det ryddige, fine bilder derfra!

 

Fineste, lille barnebarn i tradisjonsrik kofte fra Tana. er han ikke flott!?!?

idag har jeg forresten fått nydelige bilder av mitt lille barnebarn, i tradisjonsrik samekofte fra Tana.
han er en sånn nydelig, liten gutt som er så heldig å ha foreldre, spesielt mamma, som tar vare på tradisjoner og opphav.

Er det ikke flott å se på?

Vi strikkes plutselig! 🙂

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg